Les víctimes de l'assetjament escolar solen ser, en general, nens de complexió dèbil, una mica mes petits que els agressors. Podem arribar a pensar que existeixen més víctimes que agressors, ja que un agressor pot tenir una o mes persones a les que esta assetjant.
Les persones assetjades solen ser tímides, introvertides, amb poques relacions interpersonals a causa de la seva timidesa. Tenen una baixa acceptació per part dels seus iguals, encara que de vegades poden mostrar-se agressius. Aquests nens tenen una autoestima molt baixa i un grau mitja d'autocontrol.
El seu rendiment escolar sol ser mig-baix, i presenten una actitud passiva, tranquil·la cap a l'escola i els mestres, saben accepta les normes de l'escola.
Pel que fa al clima sociofamiliar, els nens solen viure en ambients en què es presenta un conflicte de forma moderada i on es sobre protegeix al subjecte, la qual cosa no permet el desenvolupament de la seva autonomia.
L'assetjament escolar es afavorit i reforçat gràcies a la ''llei del silenci de la por''. Les víctimes tenen por a les represàlies dels altres i també a ser agredits. Les persones que presencien un acte d'agressió i no intervenen, es converteixen amb còmplices de l'agressor, tot i que, no tots els tipus d'intervenció són efectives per aconseguir reduir l'assetjament escolar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario